Monday, September 19, 2011

30110831 Humanitarian aids Somalia - Bubur lambok Somalia



Kesengsaran dan Keperitan Hidup Rakyat Somalia.

Mendengar berita dari Somalia, bagaimana penderitaan yang di hadapi oleh rakyat negera itu, sungguh menyayat hati. Yang mana diberitakan 3,000 rakyatnya yang akan menghadapi kematian akibat kebuluran. Sungguh pilu… terbit rasa keinsafan dalam hati nekwan, betapa azab dan sengsaranya hidup ini jika tiada makanan dan tempat perlindungan.

Segala yang berlaku adalah cermin diri kepada seluruh umat manusia yang ada diatas muka bumi ini supaya mengambil iktibar dari apa yang terjadi di Somalia, dan betapa besarnya kekuasaan Allah yang menghendaki sesuatu itu berlaku. Dengan itu selalulah kita bersykur dengan apa yang dikurniakan Allah pada kita hari ini.

Di Negara kita Malaysia, makanan melimpah ruah dan rezeki yang Allah kurniakan amat luas. Jika ada yang perihatin. Kongsikanlah rezeki kita kepada mereka yang amat memerlukan, disini kami berpakaian berharga berates ringgit malah ada yang beribu ringgit, sedangkan saudara seagama dan jiran Negara kita ada yang mati kebulurun.

Malam ini masjid2 di seluruh Malaysia akan mengadakan solat hajat untuk warga Negara Somalia, selain dari bantuan, kami rakyat Malaysia mendoakan semoga Allah melindungi rakyat Somalia dari segala keperitan hidup dan kedhaifan yang melanda Negara itu. Amin.

No comments:

Post a Comment