Sunday, November 6, 2011

Pagi Hari Raya Korban di Wangsa Maju


Pagi selepas solat subuh nekwan bersiap sedia pergi ke surau untuk menunaikan solat sunat Aidiladha, selepas selesai solat sunat, kami semua sekumpulan Muslimah serbu rumah MakWan dan bersarapan pagi disini dan inilah rumah pertama kami beraya.

Tengok tu! tiada siapa pun yang senyum! semuanya tutup mulut rapat-rapat, takut rezeki terlompat kelua dari mulut! ha ha haaa... lapar laa tuuuu... maklumlah! sebelum tunai solat Aidiladha tidak disunatkan minum dulu kan? kalau Aidilfitri? kita di sunatkan mejamah sedikit makan dahulu sebelum bersolat...

Lepas sarapan.. terkenyang lah pulaaaaak! sampai terdudok di tangga rumah Mak Wan.. disini sajalah mereka buat bermesyuarat tingkap! Oppss!!!! mesyuarat tangga.... haa... sempat nekwan snap gamba deorang ni.. tersenyum sempoiii....sengeh-sengeh.. loh! maneh-maneh belako weh!

Jom! kita bergaya kat bawah pokok ni jap!

Melapah tulang temulang untuk disedekahkan... buak suk sedak weh!

Tekunnyeee.. dema buat kejaa...


Dari pagi tadi, selepas solat raya.. disini lah kami berkampong, bergotong royong memasak dan menyediakan makan tengah hari.. beginilah setiap tahun dan jika ada apa-apa aktiviti yang di jalankan. Seronok! meriah! sambil bersiraturahim.

No comments:

Post a Comment