Wednesday, July 14, 2010

Jodoh orang lama...

salam,
Dah berape hari nekwan tak masuk kesini! sbb kompute ni kena serang vires... tak leh bukak lansung... kejong! tergantung ! ah! geram betul dibuatnyeee, kalau tak dapat operet kompute ni! nekwan mati kutu laaa... jemu bosan ... cam macam lagi lah! dok la ngadap tv, sampai ngatuk! ni! Alhamdulillah anak nekwan dah buatkan semula, dah boleh operasi dah ni!

kali ni nekwan nak kongsi cerita pasal jiran nekwan yang dah jatuh cinta ngan lelaki pakistan! masaalahnye... kawan nekwan tu segan laa jugak sbb lelaki tu lebih muda dari usia nye! kata nekwan usia bukan penghalang! lagi pun usia satu angka saja.. yang penting hati... jujur dan ikhlas! bukan bertujuan yang sesuatu yang di harapkan! kalau masih ragu-ragu .. buatlah solat istikharah, mohon pertolongan dari Allah.

selain dari tu! nekwan nasihatkannye supaya berhati-hati tektik lelaki asing dalam zaman ni... jangan tergoda ngan ayat-ayat powe deorang! nekwan faham ngan keadaan kawan nekwan ni! hidup seorang diri... anak-anak sume dah berumahtangga! dan ade pula anak yang tak ambik indah ngan orang tua... tak de tempat nak mengadu... sunyi ... rasa terbuang... dan banyak la masaalah orang lama cam kiatorang ni! takde sape yang tau.. melainkan orang yang senasib dengan nyeee.

pendapat nekwan! lelaki yang memilih perempuan yang lebih tua darinya, adalah salah satu sebab: inginkan perempuan yang bertanggung jawab mengalas tugas sebagai seorang isteri, setia dan hormat pada suami, layanan dan perhatian sepenuhnye, sedar diri dan menyanyangi, menjaga makan minum dan rumahtangga dengan teliti. lelaki suka di sanjung dan dimuliakan. ade jugak lelaki yang bertujuan nak ambik kesempatan! mengikis harta... sbb selalunye orang dah berumur ni banyak simpanan dan harta....

tapi kawan nekwan ni malu lah pulak pasal umo jauh berbeza! takut di kata orang! kata nekwan: peduli ape ngan kata orang, lagi pun perkara yang baik ape salahnye? wanita yang tidak berkahwin! seumpama rumah yang berhantu! ha ha ha ... tu kata arwah nenek nekwan dulu! betulah kot? banyak fitnah dan godaan kan?

segalanye kita berserah pada Allah yang akan menentukannye dan syukurilah setiap kurniaan-Nye. dan jangan sekali-kali menolak pemberian-Nye.

No comments:

Post a Comment