Wednesday, May 4, 2011

Samb: Akhir Hakikat Ketujuh

Demikianlah mereka menduga. Begitulah mereka bermimpi. Malangnya, mereka bekerja untuk ini. Apakah mereka tidak membaca apa yang dikatakan Haim Wizeman di dalam autobiografinya. Dengan tegas ia berkata:

“Hendaklah pembaca bertanya: apakah sebab kesediaan Inggeris melindungi Yahudi dan bersimpati pada mereka untuk mengujudkan cita-cita Yahudi di Palestin?” Jawapannya ialah, “Inggeris terutama penganut mahzab Ortodok sangat terpengaruh oleh kitab Taurat. Keberagamaan masyarakat Inggeris membantu kami dalam mengujudkan cita-cita kami. Sebab, masyarakat Inggeris yang beragama menyakini apa yang terkandung di dalam kitab Taurat mengenai keharusan kembalinya orang-orang Yahudi ke Palestin. Di dalam hal ini, gereja Inggeris telah memberikan bantuan sangat besar.”

Wizeman tentunya tidak salah ketika mengatakan bahawa setiap orang Kristian percaya pada kitab suci. Mereka semua mempercayainya. Kitab itu menyebutkan prinsip-prinsip akidah bahawa orang Yahudi akan menguasai Palestin. Seorang doctor Kristian berkebangsaan Amerika, Dr. Garry Falwil, mengatakan dalam salah satu kuliahnya:

“Meskipun ini adalah cita-cita mulia dan tidak terujud sama sekali. Perjanjian Camp David antara Mesir dan Israel tidak akan kekal. Kita berdoa untuk perdamaian di al-Quds. Kita sangat menghormati Presiden Mesir dan Perdana Menteri Israel. Tidak diragukan lagi bahawa keduanya adalah negarawan terkemuka. Keduanya benar-benar menginginkan kedamaian. Tetapi anda dan saya sama-sama mengetahui bahawa tidak akan ada perdamaian hakiki di Temur Tengah hingga saat Tuhan Jesus duduk di singgahsana Dawud di al-Quds.”

Pendeta Mesir, Ikram Lam’i, mengakui dalam buku kecilnya yang berjudul ‘Adakah Hubungan antara Kembalinya Yahudi dan Kedatangan al-Masih Kedua?’ bahawa akidah ini benar-benar berpengaruh bahkan dapat kesedaran orang Kristian Mesir. Dengan tegas ia mengatakan:

“Kenyatannya ialah bahawa akidah ini berpengaruh pada kesedaran orang yang mempercayainya sehingga mereka mengalami delima pemikiran dan moral. Dalam satu pertemuanku dengan seorang pilot Kristian yang mempercayai akidah ini, ia menjelaskan kepadaku bahawa ia mengoyak dari dalam. Sebab, jika ia di perintahkan menyerang Israel, maka ia akan melaksanakan perintah itu dan berperang demi negaranya. Ia adalah warga negara yang mencintai negaranya. Pada saat yang sama, diyakini bahawa Israel pada akhirnya harus menang. Maka bagaimana mungkin ia akan berasa tenang memikirkan akidahnya? Cebisan mana yang menghidupinya? Apakah ia mengharap kemenangan Israel yang pernah membunuh saudara dan temannya, dan merupakan penyebab lansung dari krisis ekonomi dan sosial, serta penyebab hancurnya nilai-nilai kemanusiaan dan moral dalam masyarakatnya?

Selain itu, Israel telah merusak hubungan persahabatan sedemikian rupa hingga tidak ada yang dapat menyamainya. Atau, Israel membencinya sebagai manusia dan warga negara yang mencintai negaranya. Sikap ini melawan ketentuan Allah di alam menurut pandangannya.”

Pendeta Ikram Lam’i berkata jujur ketika ia menghiburkan dirinya sendiri dan menentang idea pemerintahan bersatu dari al-Masih. Ia bersimpati kepada pilot ini dan orang-orang yang menganut faham ini di Eropah.

Saya menenangkan kaum Muslim, Kristian dan Yahudi bahawa pemikiran tentang duduknya Nabi Isa al-Masih di atas singgahsana di al-Quds terjadi dengan izin Allah. Namun, ia akan menjadi penolong Allah, yang berserah diri kepada Allah. Hal itu akan didahului duduknya Imam Mahdi di atas singgahsana al-Quds yang akan menjadi ibu kota kekhalifahan Islam. Dajjal selamanya tidak akan mampu duduk di tempat itu. Meskipun hanya sekejap, sebagaimana diimani dan diyakini oleh orang-orang Yahudi dan Kristian.

Orang-orang Yahudi dan Kristian juga menyakini bahawa Dajjal adalah sang Juru Selamat sejati yang telah lama mereka nantikan kedatangan dan kemunculannya.

Seorang Muslin sangat penyayang. Oleh kerana itu, ia sangat menyayangi orang-orang Barat dan Amerika yang tidak memiliki apapun. Sebab, hasil dari apa yang mereka tanam pun gagal seluruhnya. Kerana itu, mereka menerima warisan, membakar kemenyan, menyebarkan kebohongan, dan menghisap darah manusia untuk menanam labu pahit di tanah yang berkubang tubuh dan tengkorak manusia. Lantas, dari mana mereka ini menunggu hasil kutipan mawar dan gandum?

*****
SELESAI



Di sini ingin nekwan nyatakan, keseluruhan cerita ini di petik dari buku


DAJJAL AKAN MUNCUL DARI KERAJAAN JIN di SEGITGA BERMUDA”


Buku ini diterjemahkan dari buku asalnya: ‘Al-Khuyut al-Kafiyyah baina al-Masikh ad-Dajjal wa Asrar Muthallath Bermuda wa al-Atbaq at-Ta’irah’ Karya Muhammad Isa Dawud. Terbitan Dar al-Basyir. Kairo, Mesir. Terjemahan Indonesia: Dr. Tarmana Ahmad Qasim dan diterjemahan dalam bahasa Malaysia oleh M. Syamil Fikri. Terbitan Pustaka Syuhada.



No comments:

Post a Comment