Thursday, March 10, 2011

Gelombang Piring terbang

Pada 27 Jun 1948, seorang juru-terbang Amerika mengumumkan bahawa ia melihat sembilan piring terbang yang melaju dengan kecepatan luar biasa di angkasa Amerika.

Pada 1952, seorang pemuzik, William Skwerz, dalam perjalanan show-nya, pada sekitar pukul 05.40 pagi, berkenderaan melalui hutan Froninac di Kansas. Tiba-tiba perhatiannya tertuju pada benda aneh di hujung jalan yang dilaluinya. Ia berhenti untuk melihat benda itu dari dekat. Setelah itu, ia menggambarkan bahawa benda itu berbentuk dua siput yang saling menempal dengan panjang 18 meter dan tinggi 4,5 meter. Benda itu terbang melayang 3 meter di atas permukaan bumi. Pada benda itu terdapat deretan jendela yang bersinar. Ia dapat menyaksikan dari jendela itu pelbagai benda yang bergerak di dalam benda terbang itu. Pada salah satu hujungnya, ia menyaksikan adanya satu jendela yang dari celah-celahnya nampak kepala dan kedua bahu suatu makhluk. Terdapat bekas-bekas pada rumput kering yang menunjukkan bahawa benda itu pernah berhenti di situ.

Pada Julai 1952, Kementerian Pertahanan Amerika di kejutkan dengan benda-benda terbang di atas pejabat kementerian itu. Radar merakamkan bahawa benda-benda terbang itu mempunyai pelbagai macam bentuk dan kecepatan yang menakjubkan.

Pada akhir 1952, dilakukan pengamatan terakhir terhadap jumlah benda terbang yang disaksikan di berbagai penjuru dunia. Pengamatan itu menegaskan bahawa jumlah piring terbang yang pernah disaksikan telah mencapai jumlah 11,501 unit. Sementara orang-orang yang menyaksikannya telah mencapai jumlah lebih dari seperempat juta. Kebanyak benda terbang itu nampak di langit utara Eropah dan di atas Lautan Atlantik.

Pada 24 Febuari 1959, seorang pilot, Peter Killien, mengemudikan pesawatnya yang mempunyai empat mesin pendorong Douglas-6 beserta beberapa penumpang. Tiba-tiba, di samping pesawatnya, nampak benda terbang lain. Ketika ia mendekati benda itu, semua peralatan radio dalam pesawatnya itu terbang dengan kecepatan luar biasa. Yang penting dalam kejadian ini ialah bahawa semua penumpang menyaksikannya pada waktu yang sama.

Pada awal tahun 1960, berita-berita dan kisah-kisah berkenaan dengan UFO mulai tersebar di England dan tidak dapat diterjemahkan. Dua tempat yang pernah didatangi UFO menjadi terkenal, iaitu Warmenster di Wiltshire dan Wales yang kemudian di sebut Segitiga Broadhaven. Di Alfen, timur laut Scotlandia, dua pemudi mengambarkan sebuah piring terbang berwarna biru di langit dan memancarkan sinar merah.

Pada 16 Mei 1963, pesawat ruang angkasa Mercury dan pilotnya, Covermart, di atas hawa, menangkap suara pada gelombang tertentu yang tidak difahami bahasanya. Kemudian, dalam perjalannya. Di atas Perth, Australia, pesawat ruang angkasa itu mengidentifikasikan sebuah piring terbang dari kejauhan. Pada saat yang sama, sebuah stesen bumi pun menyaksikannya.

Pada 31 Jun 1964, pesawat ruang angkasa Gemini 4 hampir berlanggar, di ruang udara Hawai, dengan benda angkasa berbentuk selinder. Pesawat itu dapat mengambil fotonya.

Pada 4 Disember 1965, pesawat ruang angkasa Gemin i-7 menangkap gambar sebuah piring terbang besar dengan mesin jet yang dilengkapi kapsul.

Pada tahun yang sama, polis peronda, Lony Zamura, yang menyaksikan sebuah piring terbang turun dekat kota Sokoro di New Maxico. Lony segera pergi ketempat itu dan menemukan dua makhluk aneh. Ia menggambarkan bahawa tinggi masing-masing mencapai 4 kaki atau 120 sentimeter. Keduanya berdiri dekat dengan pesawat angkasa berbentuk bujur telur dan berwarna biru mengilat. Ketika keduanya melihat polis peronda itu, mereka masuk kedalam pesawat lalu terbang dengan kecepatan luar biasa. Setelah polis itu menyampaikan berita kepada pemerintah setempat, pemeritah pun melakukan penyelidikan dengan saksama. Benar-benar terbukti adanya bekas-bekas pendaratan pesawat ruang angkasa yang tidak dikenali ke bumi.

Pada 1965, seorang astronot, James Mat Davis ketika sedang mengitari bumi pada ketinggian 160 kilometer di atas permukaan bumi melihat benda-benda bulat yang mempunyai antena. James dan temannya, astronot Add White, berusaha memfoto benda-benda itu. Tetapi keduanya sibuk ketika benda-benda itu mendekat, terutama ketika mereka melihat benda-benda itu akan merempuh mereka. Mereka mulai bersiap-siap melakukan tindakan-tindakan serius menghindari rempuhan. Tiba-tiba benda-benda itu menghilang.


Pada tahun yang sama, William Hawl bersama keluarganya berada di daerah Fuji Hill, Texas. Ketika berada dalam kenderaan, tiba-tiba mereka menyaksikan pancaran sinar berwarna biru di langit. Cahaya itu selalu bergerak seakan-akan menemani mereka. Setiap kali Hawl mempercepatkan laju kenderaannya, benda itu pun menambah kecepatannya. Tiba-tiba benda itu menjauh dengan cepat sekali, dan akhirnya menghilang.

Pada tahun yang sama, sebahgian pekerja di sebuah ladang di daerah Kelly, Kentucky, mengatakan bahawa mereka melepaskan tembakan pada benda-benda asing, tetapi tidak menyakiti mereka. Ketika peluru itu mengenai mereka, mereka terbang keudara tanpa suara.

Pada 3 Jun 1966, pilot pesawat ruang angkasa Gemini-9 menemukan beberapa makhluk angkasa dalam beberapa piring terbang mengintip kasul ruang angkasa sejak pelancarannya. Para para pekerja di stesen bumipun meyaksikan makhluk-makhluk itu di samping kru kapsul.

Pada 18 Julai tahun yang sama. Dua piring terbang mengikuti pesawat ruang angkasa Gemini-10 dan kemudian menghilang dengan cepat. Pilotnya, Jung meminta pengawasan dari bumi.

Kemudian terlihat suatu benda besar di langit pada 18-26Mei 1969, pesawat ruang angkasa Apolo 10 melihat ada dua benda ruang angkasa terbang mengintipnya ketika pesawat itu sedang mengelilingi bulan, dan ketika menuju ke bumi.


Bersambong….

No comments:

Post a Comment