Saturday, March 19, 2011

Kebingungan Masih Meliputi Akal.

Banyak orang masih mengingkari kewujudan piring terbang. Mereka menganggap hal itu semata-mata halusinasi (tipuan) penglihatan atau akal. Sementara itu, sebahgian lainnya menegaskan ke beradaannya, dan menyatakan piring terbang datang dari planet lain. Akal masih diliputi kebinggungan.

Dalam masaalah Segitiga Bermuda, penafsiranan analisis masih jauh dari harapan. Misalnya, ada yang mengatakan bahawa itu adalah gelombang besar akibat gempa bumi di dasar lautan. Yang membakar pesawat-pesawat yang melintasi Segitiga Bermuda. Sebahgian mereka terpengaruh khayalan, lalu mengatakan tentang kewujudan “lingkaran rangkaian masa” yang mengiring jauh ke masa lain.

Pendapat paling kuat masih merupakan pendapat yang menghubungkan semua masaalah itu dengan adanya benda-benda terbang yang tidak diketahui indentitinya atau benda-benda selam yang tidak diketahui. Hal ini menghubungkan Segitiga Bermuda dengan pesawat-pesawat ruang angkasa yang tidak jelas. Semuanya menegaskan bahawa; pesawat pesawat itu menculik para kelasi kapal dari dunia-dunia lain. Mereka mnculik manusia untuk memperoleh contoh penghuni bumi dan sebagainya berupa teknologi bumi moden.

Terdapat pendapat ganjil dari seorang ahli psikologi Eropah, yang meninggal pada 1944 dan dijuluki “ nabi kesiangan ”. Ia meyakini bahawa benua Atlantik telah tenggelam di laut Pemini. Itu merupakan tempat banyak terjadi kehilangan, dan sumber-sumber tenaga yang digunakan penduduk Atlantik masih mempengaruhi kompas dan peralatan moden yang lain.


Bagaimana Kenyataan: Siapa di Belakang Piring Terbang dan Segitiga Bermuda?

Telah dilakukan penerbangan atas daerah Segitiga Bermuda dan sekitarnya dengan satelit dan dengan pelbagai peralatan moden yang rumit dan sangat tepat. Anehnya, gambar-gambar yang dikirim satelit tidak muncul di layar, kecuali satu gambar walaupun getarannya sangat kuat; sesuatu yang menyerupai dataran. Namun, peralatan perakam di kapal yang berlabuh dalam ekspedisi ilmiah yang mendekati Segitiga Bermuda menegaskan bahawa adanya dataran di daerah ini suatu hal yang mustahil.

Pendapat adanya kecenderungan masa, dalam erti adanya “rongga-rongga” yang berisi aturan-aturan proses alami, merupakan pendapat yang sama sekali tidak ilmiah, tidak berdasarkan fakta dan hujah. Buktinya penemu terkenal, Christopher Columbus, melalui daerah Segitiga Bermuda pada tahun 1492 dengan selamat, meskipun ia melihat pemandangan-pemandangan cahaya yang mungkin ada hubungannya dengan jin. Selain itu, Segitiga Bermuda sejak Columbus dan sebelumnya hingga masa akan datang menyaksikan para penemu pertama, tentera, penjajah, penjelajah dan lanun melalui daerah itu.

Dengan demikian, yang terjadi di Segitiga Bermuda merupakan sesuatu yang relative baru. Hal itu tidak terjadi sebelumnya lebih kurang kurang dua abad yang lalu. Masaalah adanya arwah berkeliaran di Segitiga Bermuda tidak ada salahnya untuk diterima berdasarkan keberadaan sejumlah jin yang menghuni laut dan samudera. Adapun gangguannya terhadap pesawat terbang dan kapal laut dengan penculikan besar-besaran merupakan sesuatu yang mustail secara logik dan objektif. Jika tidak, mengapa jampi pendeta Oumand tidak mampan?

No comments:

Post a Comment