Tuesday, March 1, 2011

Samb: ke 5 Benteng Selinder dan Masalah Mesir

Seorang pembaca wanita pernah menulis surat kepada kedua peneliti itu. Ia bernama Mrs. C.M dari Miami, Florida. Isi suratnya adalah sebagai berikut,

“Kamu berdua telah menyebut dalam buku kamu mengenai kekuatan misteri dalam piramid’, yakni manfaat penggunaan air yang tersimpan dalam pyramid itu untuk mencuci wajah. Aku telah lama meragukan kebanyakan bahan kosmetik yang membahayakan kulit, terutama dalam penggunaan untuk jangka waktu lama. Tetapi empat minggu lalu, aku tidak pernah lagi menggunakan apa pun untuk mencuci wajahku selain air dari pyramid itu. Rupanya, ini adalah idea positif. Tampaknya, hal itu memberikan kesempatan bagi kulitku untuk bernafas lagi. Tetapi, apa pun yang terjadi, kulitku tampak halus, suatu hal yang tidak pernah terjadi dua puluh tahun sebelumnya.”

Ada juga seorang pembaca yang mengirim surat kepada kedua peneliti itu dengan nama inisial T.M. Ia seorang penduduk Denver di daerah Colorado, Amerika. Di antara yang ia tulis kepada kedua peneliti itu adalah:

“Air pyramid itu lebih manis rasanya dari air biasa. Air itu turun ke dalam perut dengan mudah sekali, benar-benar seperti aliran tenaga terus dari solar plexus.”

Kedua peneliti itu mengulas kedua surat itu,

“Ini adalah catatan penting. Sebab, solar plexus dianggap sebagai salah satu dari tujuh pusat bioelektrik atau pusat-pusat tenaga pada manusia. Solar plexus inilah yang menerima tenaga matahari, di dalam yoga, pusat ini disambungkan dengan api. Sebahgian orang mendifinasikan pyramid itu sebagai ‘api di tengah-tengah’. Di dalam pyramid terbesar terdapat kamar raja, yang terletak di tengah-tengah bangunan pyramid itu. Selain itu, solar plexus juga terdapat di pusat tubuh manusia. Api dan air mempunyai sifat-sifat yang saling berlawanan. Oleh kerana itu, api yang ada di pusat piramid kadang-kadang tertarik ke air dan menyebabkan perubahan.”

Ungkapan ini sangat penting. Sebahgian darinya dapat kita perhatikan dari apa yang dilakukan Dajjal dalam menghasilkan tenaga elektromagnetik besar yang di gunakan di daerah isthmus (pertemuan dua aliran sungai, yang satu panas dan lainnya sejuk). Bangunannya berupa benteng berbentuk piramid besar atau beberapa piramid sebagai rantai pertahanan.

[CATITAN: dalam buku ‘Ihdzaru al-Masikh ad-Dajjal’, penulis katakan,”Benteng Dajjal itu semakin luas dan semakin canggih. Setiap kali otak dan sains manusia meloncat untuk jangka waktu dua puluh tahun, Dajjal mampu melakukan loncatan untuk jangka waktu seratus tahun. Jika sejumlah ilmuwan menemukan suatu peralatan baru, maka Dajjal atau para pengikutnya dapat membuat peralatan serupa yang dapat melumpuhkannya dan peralatan lain pada 1,5 atau 2 abad sebelunya. Mereka membuatnya dengan kaedah ilmiah-ilmiah dan penemuan pelbagai tenaga yang belum terfikirkan pada ilmuwan saat ini. barangkali, hal itu mereka ingkari kerana akal tidak dapat menjangkaunya. Kadang-kadang, pada akhirnya, sebahgian mereka menganggapnya sebagai mukjizat.

Dajjal sampai pada penemuan, penciptaan, dan pekerjaannya yang melalui setiap penemuan materi dan tenaga yang nal saat ini. Demikian juga, hal itu pun melampaui banyak sifat matematik dan keilmiahannya, bahkan dalam sifatnya tentang fakta ilmu-ilmu bahan dan tenaga yang dikenal sekarang.

Apakah Anda dapat membayangkan bahawa Dajjal mengendalikan kecepatan angin dengan sistem radiasi yang memperlambatkan gerakan angin dengan kecepatan dan kekuatan yang berbeza-beza? Apakah Anda membayangkan bahawa Dajjal mengendalikan getaran, dan ia menciptakan sistem dan gerakan-gerakan besar dan kuat tanpa mengeluarkan suara, atau bersuara lembut , tidak bising? Apakah anda mermbayangkan bahawa Dajjal menemukan sistem radiasi yang mewarnai udara dengan warna yang diinginkan, bahkan sistem-sistem lain untuk membuat dinding-dinding bergetar di udara seperti penal-penal dari kaca! Apakah anda membayangkan bahwa Dajjal mencipta kincir angin yang memiliki sistem penghirup dan penarik sehingga mampu menari kapal-kapal terbang dan kapal-kapal laut besar untuk menangkapnya? Apakah pengetahuan kita tentang panas yang terpendam di laut dan samudera merupakan pegetahuan yang sudah maju? Tidak, pengetahuan kita dalam masaalah itu masih merangkak. Pada saat yang sama, Dajjal telah mendahului kita dua abad dalam masaalah ini. Dan ia telah mengunakannya dalam lingkungan yang luas. Sudahkah kita mempelajari pengembangan tenaga fusi atom yang bererti imitasi reaksi yang dihasilkan di dalam matahari, diatas planet bumi kita? Atau dengan pengertian lain, tenaga yang dihasilkan dari dua inti atom dalam satu unsur atau dua unsur untuk menjadikan suatu unsur baru dengan karakterisik dan tenaga baru?

Tidak. Tetapi ia telah mengetahui hal itu dan menggunakannya sejak satu setangah atau dua abad. Pada saat yang sama, tidak ada seorang pun hingga kini yang dapat memberikan jawapan memuaskan terhadap pertanyaan, “Bilamana akan dilaksanakan pembangunan reactor fusi atom? ” Apakah Anda membayangkan bahawa Dajjal telah menggunakan empat macam tenaga secara optimum:

Tenaga mantahari, tenaga udara, tenaga panas di laut dan samudera, dan tenaga air? Apakah Anda membayangkan Dajjal memproduksi tenaga elektrik, radiasi, dan tenaga-tenaga magnetic dalam jumlah yang sesuai dengan keperluan di kerajaan di bawah air yang luasnya mencapai 350 kilometer persegi? (Dengan catatan bahawa luas Segitiga Bermuda mencapai 770 ribu kilometer persegi. Hujung utara berada di Bermuda, hujung tenggara berada di Puerto Rico, dan hujung barat di Miami (Florida)
].


Bersambong….

No comments:

Post a Comment