Thursday, March 24, 2011

Samb: ke 3 Tujuh Hakikat

Seorang pemilik hotel berbintang di kota Upssala menceritakan kepada saya tentang saudaranya yang bekerja sebagai pilot swasta. Pesawatnya berpapasan dengan sebuah piring terbang di siang hari selama tiga minit. Ia mengira piring terbang itu akan menculik atau menghancurkannya. Ia berbicara kepada pilot piring terbang, namun tidak ada jawapan selain dengan bahasa Inggeris yang jelas: “Majulah, dan jangan bertanya. Cukup anda ketahui, bahawa kami mengawasi kamu sejak dulu.” Piring terbang itu menghilang bagaikan mimpi. Peralatan pesawat kembali bekerja setelah lumpuh untuk sementara. Yang unik, saudara pemilik hotel itu meninggalkan penerbangan. Ia mulai mempelajari astronomi.

Kita kembali ke Amerika: misteri, penyelesaian, kebohongan, dan kenyataan. James Mac Donald, professor fizik di Universiti Arizon, menegaskan perbezaan pendapat sekitar piring-piring terbang, yakni bahawa itu merupakan kenyataan yang tidak boleh dibantah. Hal itu merupakan fenomena alam yang harus dikaji. Bahkan ia mengumumkan kepada lembaga-lembaga ilmiah Amerika bahawa terdapat hubungan kuat antara terputusnya aliran eletrik yang terjadi di new York pada tahun 1965 selama beberapa jam dengan kemunculan benda-benda terbang. Namun , ia tidak membantu akalnya untuk menyimpulkan keberadaannya lebih dari pesawat ruang angkasa pengintip yang datang dari planet lain. Dr. Mac Donald menyalahkan apa yang diumumkan para ilmuwan Universiti Colorado.

Pada 10 Januari 1965 tersebar berita bahawa Komiti Penyelidik Swasta tenteag Fenomena Udara yang beranggotakan 10,000 orang di 40 negara telah mengeluarkan kritik ilmiah, yang diumumkan Dr. Gordon Lord, wakil derektur komiti itu, atas keputusan yang diumumkan Universiti Colorado. Keputusan itu dibuat sangat terperinci, di antaranya, “Keputusan Ikatan Ilmuwan Colorado itu hanya mengambil 59 kes. Padahal, komiti itu telah mengirim ke organisasi itu sekitar 700 kes.” Mereka menunjuk pada kes yang terjadi pada 26 November 1968 yang di saksikan tiga orang pegawai menara pengawasan di Bismark sebelah utara Dakota. Mereka menyaksikan dua benda terbang, yang satu berada di atas yang lain. Mereka mengawasi perjalanannya pada layar radar selama tujuh minit. Mereka melihat benda terbang yang berada di bawah berbelok 180 darjah. Tiba-tiba naik untuk bergabung dengan benda terbang yang lain. Kemudian keduanya berhenti, mulai berputar-putar untuk beberapa saat, lalu terbang dengan kecepatan luar biasa, dan menghilang.

Demikian pula, wakil rakyat Amerika, William Ryan, mengkritik keputusan yang di keluarkan Universiti Colorado. Dengan sinis ia berkata: “Orang dungu dan tak berilmu yang mengesampingkan fenomena benda-benda terbang secara aneh ini dan mengundang pertanyaan dan kebingungan pada saat kita telah menjelajahi angkasa luar, bahkan hampir mendarat di bulan.” Ia adalah anggota komiti ilmu pengetahuan dan penjelajah ruang angkasa di bawah Senat Amerika. Selanjutya, ia mengatakan:

“Penyaksian benda-benda itu masih berterusan. Apakah hal itu ditolak secara ilmiah?”

Pada masa yang sama, Dr. David Sondouz, seorang ilmuwan Amerika terkemuka, menerbitkan buku yang isinya menegaskan hakikat piring-piring terbang. Tidak diragukan, itu merupakan kenyataan.

Pada permulaan tahun 1950 banyak terjadi kemunculan benda-benda terbang. Bangsa Amerika mulai mengajukan tuntutan lengkap kepada pemerintah. Penafsiran-penafsiran aneh dari Angkatan Udara Amerika dan berusaha menjadikan hal itu semata-mata “halusinasi kolektif” pencetus demostarsi di jalan-jalan di Amerika. Para pakar setempat melancarkan kritik atas pemerintahan Truman. Mereka menyeru dikeluarkannya mosi tidak percaya. Hal itu mendorong di selenggarakannya sidang akhbar pada 4April 1950. Dalam sidang itu, Truman mengumumkan bahawa benda-benda terbang bukan berasal dari Amerika Syarikat dan negara manapun di muka bumi ini, serta sama sekali tidak membahayakan keamanan nasional Amerika. Mata Tuhan tidak lengah untuk menjaga bangsa ini.


Bersambong…

No comments:

Post a Comment