Friday, February 10, 2012

Cubaan Membersihkan Diri dengan Mencemarkan Nama Nabi Ishak.

Usaha-usaha berikutnya, dalam rangka membersihkan sejarah bangsa Scythia ini, para Evagelis dan Zionis dengan tegas menyematkan maksud nama ‘Scythia’ dengan nama suku yang berasal daripada nama ‘Isaac’ (Nabi Ishaq bin Ibrahim dalam tradisi Islam). Hal ini dilakukan bagi mendapat sandaran sebagai bangsa yang superior dan daripada keturunan yang terhormat, sebagaimana yang ditulis oleh United Church of God (2001-2008) didalam bukunya yang berjudul “The United States and Britain in Bible Prophecy” chapter 4 – The Mysterious Scythia Burt Into History; Linguisic Links- What’s in a Name?, menyebut bangsa Scythia dipergayai berasal daripada keturunan Isaac (Ishaq). Satu usaha membela diri dengan mencemarkan nama baik Nabi Ishaq bin Ibrahim. Bagi memahami lebih jelas, baca Bab 16: Distorsi Evangelis Barat dan Zionis tentang Gog dan Magog.

Hubung Kait Kristian Ekstrem dan Zionis Yang Meletakan Gog Magog Sebagai Gabungan Negara Islam.

Usaha berikutnya, selepas mereka membersihkan nama Scythia daripada imej Gog Magog, para Evagelis Kristian ekstrem dan Zionis cuba menghuraikan bangsa Gog Magog sebagaimana bangsa-bangsa Muslim yang akan menghancurkan Israel. Dari sini, kelihatan pola berfikir mereka yang sarat dengan kepentingan sesat bahkan Kitab Bible Perjanjian Lama dan baru juga ditafsirkan sesuai dengan kepentingan politik sesat. Hujah mereka ini, memakan diri mereka pada masa akan datang.

Sebuah lama web milik Christian Churches of God, yang beralamat di Australia menulis artikal berbahasaMelayu berjudul “Peperangan Hamon-Gog”. Di-mana dalam artikal itu, disebut Negara-negara Islam dianggap sebagai sekutu-sekutu Gog Magog.

“Allah akan membawa Gog dari utara dan meninggalkan hanya sebahgian yang keenam daripada mereka hidup (Ezekiel 39: 1-2). Mereka akan menyerang Israel dan jatuh di padang yang terbuka. Allah juga akan menghantar api ke atas Magog dan semua mereka yang tinggal di kepulauan dengan semborono (ay.6). Dia akan membuat namaNya yang kudus diketahu ditengah-tengah Israel dan mereka tidak dibenarkan mencemar namanya yang kudus lagi. Justeru itu, kita sedang menanti kembalinya agama yang benar sebagai hasil akhir daripada peperangan ini. Kepercayaan yang paslu dari system utara akan dimusnahkan bersama dengan mereka dengan bangsa sekutu mereka. ini termasuk juga negara-negara Islam yang kita lihat dikatakan bersekutu dengan kuasa-kuasa utara. Dengan ini hubungan akhir dari system-system ini adalah seluruh system Trinitarian, Islam Hadis seperti yang kita lihat sekarang dan juga fahaman Ateisma dan Humanisme berikutan daripada system kominis. Fahaman Yahudi Rabinikal juga akan disingkirkan dengan tradisinya yang memillihara fahaman Yahudi. Daripada iman tersebut selama dua millennium.”

Lebih lanjut, laman Christian Chuches of God menyebut:

“Di mana Bab 37 Ezekiel berbicara tentang Lembah Tulang Kering. Seluruh keluarga Israel akan di singkirkan namun Allah akan membangkitkan umatNya. Keluarga Israel adalah Jemaat, yang merupakan kebun anggur Tuhan (Jews 5:7) dan Jemaat ini akan mati.

Selepas kebangkitan ini berlaku ,golongan kafir akan tahu Allah menyucikan Israel dan bait SuciNya akan berada di tengah-tengah mereka selamanya.

Bessambung…


No comments:

Post a Comment