Monday, April 25, 2011

1 Amerikan Dolar Sirlari




Dengan yakin, Batt Robertson berpendapat bahawa yang merancang mereka atau cap tersebut pada wang kertas dolar Amerika adalah seorang yang bernama Charles Thompson, anggota Kongres dan seorang penganut Masuniyyah tulen. Kata-kata ada bahgian dalam cap yang ditulis dengan bahasa Latin itu bererti Tata Dunia Baru atau peraturan baru bagi bangsa-bangsa di dunia.


Cahaya atau mata yang bersinar di atas piramid, menurut pendapat Batt Robertson, adalah cahaya atau mata tuhan orang Mesir kuno (Osiris), tuhan yang selalu mereka kunjungi di sela-sela pertemuan rahsia, yang diadakan para penganut Masuniyyah.

Tentang cap itu, Jeneral William J. Car dari Amerika menjelaskan bahawa cahaya atau mata yang ada diatas piramid itu memancarkan cahaya ke segala penjuru arah, yang mengisyaratkan perwakilan perisikan dan penindasan seperti Gestapo, yang didirikan oleh Wisehobatt di bawah lambang persaudaraan dengan tujuan menjaga rahsia organisasi dan memaksa manusia tunduk kepada undang-undang organisasi melalui penindasan. Perwakilan perisikan itu mempunyai peranan yang penting dalam menentukan penindasan yang mencetuskan pemberontakan Perancis.


Dua kata yang tertera di bahgian atas lambang itu, yakni Annuit Coeptis’ bermakna “Sesunguhnya kepentingan kita sarat dengan pelbagai keberhasilan”. Sementara itu kata-kata yang tertulis di bahgian bawah lambang, yakni ‘Novus Ordo Secorum’, menjelaskan sikap kepentingan mereka, yang bermakna “Tata Masyarakat Baru”. Satu hal yang harus dicatat ialah bahawa lambang ini dibuat atas dasar ideologi Masuniyyah sesudah bergabungnya organisasi ini dengan organisasi Nuraniyyah selepas diadakannya Muktamar Filmsbad pada tahun 1782.


Pear Happies menulis sebuah buku berjudul ‘Jalan Menuju Dunia Diktator Yahudi’. Ia meyatakan bahawa dolar Amerika adalah murni mata wang Zionis Israel. Kerananya, tidaklah aneh kalau raja Zionis meletakan capnya pada mata wang Amerika itu. Dengan begitu, ia memerintah dunia di bawah slogan ‘Tata Dunia Baru’.


Sebelum itu, pada 1848, Menteri Kehakiman Perancis seorang keturunan asli Yahudi, anggota elit kelompok Masuniyyah tingkat ke-33, dan salah seorang tokoh Gerakan Puak Yahudi Sedunia menulis, “Hari ini telah dekat masanya, ketika Orchalma menjadi rumah sembahyang (bait al-solah) disini akan berkibar satu-satunya bendera Israel, bendera Allah, dan akan naik di atas pantai-pantai yang sangat jauh. Tidak mungkin orang Yahudi menjadi teman bagi orang Masihi atau Kristian atau Muslim sebelum memancarkan sinar keimanan dan satu-satunya agama rasional, yang masa kedatangannya ke dunia ini telah dekat. Inilah isyarat kehadirannya yang terdapat pada lembaran wang dolar Amerika. Ia memancarkan cahaya pada setiap orang yang membawa wang itu untuk mendapatkan kesenangan dengan lahirnya ‘Tata dunia baru’ yang menandai kembalinya sang juru selamat”



Bersambong…

No comments:

Post a Comment