Wednesday, April 6, 2011

Hakikat Keempat

Piring-piring terbang yang lain bergerak dari landasan di bawah air. Yang terbesar adalah landasan di Bermuda. Dalam soal-jawab dengan seorang Spanyol yang pernah diculik, Chuliu, terdapat beberapa jawapan yang tidak jelas yang memerlukan pemikiran. Sebahgian lainnya jelas, walaupun tidak ada yang meneliti kepentingannya.

Chuliu berkata mengenai kelasi piring-piring terbang:

“Mereka dan kita adalah sama. Mereka adalah para pemimpin masa depan.”

Ketika ia ditanya:

“Dari mana sebenarnya mereka datang?”

Ia menjawab:

“Ketika saya tanya, mereka memberikan jawapan demikian: ‘Itu tidak penting.’ Bahkan ketika saya memaksanya mereka menjawab: ‘Mengetahui tempat asal kami tidak akan menolongmu sedikitpun.”

Seorang peneliti, Collins, bertanya kepadanya:

“Apakah mereka itu berada di sini dan pergi atau menetap setiap waktu?” Ia menjawab: “Mereka di sini selamanya.” Collins bertanya lagi, “Di mana?”


Ia menjawab: “Mereka mempunyai banyak pangkalan.”

Dr. Vince bertanya kepada Chiliu: “Apakah tujuan utama kunjungan mereka?”

Ia menjawab: “Ketika saya ajukan kepada mereka pertanyaan seperti itu, mereka menjawab, bahawa itu bukan kunjungan. Mereka itu selalu ada di sekitar kita.”

Jelaslah bahawa ada sebuat alat yang nampaknya dimasukkan ke dalam tubuh Chuliu ketika ia pengsan. Ia menyedari bahawa akalnya seperti sangat terbatas sehingga menyusahkannya berbicara.

Ia sendiri menjelaskan:

“Mereka tidak ingin saya berbicara mengenai percubaan saya dengan mereka, namun hingga batas tertentu. Di dalam percubaaan itu terdapat beberapa bahgian atau tempat yang selalu diawasi."

Ketika ditanya: “Apakah yang dimaksukana bahgian-bahgian itu?” Ia menjawab: “Ketika anda bertanya kepadaku, di mana pangkalan-pangkalan itu? ”

Dua orang yang diculik, John dan Allen, isterinya, mengaku, atau tepatnya berhasil berbicara, walaupun keduanya merasa sangat terbatas akalnya. Keduanya menjawab pertanyaan-pertanyaan yang berkaitan dengan pangkalan-pangkalan yang mengagumkan para peneliti. Jawapannya: “Mereka selalu di sini, di bumi, di sekitar kita.”


Bersambong…


2 comments:

  1. salam perkenalan...^__^ jangan lupa follow my blog juga...

    ReplyDelete
  2. Assalamu'alaikum! terima kasih atas hubungan persahabat ini dan terima kasih juga atas kesudiasn Izan singgah menjengok bicara nekwan disini.

    ReplyDelete